ناوشکن ایرانی دیلمان صبح امروز با حضور رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح طی مراسمی رسمی در بندر انزلی به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش پیوست.
ناوشکن ایرانی دیلمان صبح امروز با حضور رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح طی مراسمی رسمی در بندر انزلی به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش پیوست.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۷۰
تعداد بازدید : 16

به گزارش جام جم آنلاین، امیر دریادار شهرام ایرانی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم الحاق ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگان شمال این افتخار را دارد که آخرین دستاورد صنایع دفاعی کشور را که با بالاترین فن‌آوری و تلاش شبانه‌روزی همه عزیزان به ویژه عزیزان صنعتگر و شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده است، الحاق نماید.

وی گفت: ناوگان شمال با در اختیار گرفتن ناوشکن تمام ایرانی دیلمان قادر خواهد بود برابر تدابیر ابلاغی در حوزه آموزش جوانان این کشور از این ظرفیت بی بدیل استفاده کند.بر خود می‌بالیم که بر اساس تدابیر ابلاغی امروز ناوگان شمال نداجا پایداری و ماندگاری خود در دریا را ارتقا بخشیده و در راستای ارتای امنیت دریانودری و دریانوردان عزیز حضور با تجهیزات پیچیده و پیشرفته موثر و کارآمدی داشته باشد.

بنا بر این گزارش، صبح امروز با حضور سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح آیین الحاق ناوشکن ایرانی دیلمان به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

این ناوشکن تمام ایرانی علاوه بر قابلیت دریانوردی طولانی، توانایی جستجو، کشف، شناسایی، رصد، مقابله و در صورت نیاز انهدام هرگونه تهدید هوایی، سطحی و زیر سطحی را دارا است.

دیلمان جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با وزن ۱۵۰۰ تن است که با طراحی و تحت نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

دیلمان به نوعی پیشرفته‌ترین ناوشکن از سری شناور‌های پروژه موج و از کلاس جماران است که در آب‌های شمالی به ماموریت خود می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها